Dag 1 - 1 sept 2015

2 september 2015 - Saint-Jean-Pied-de-Port, Frankrijk

1 september van  Charloi naar St Jean Pied de Port
1 september van St Jean Pied de Port  naar verblijf Kayola   7 km  3 uur

Vanochtend om 7 uur opgestaan en na het douchen heerlijk ontbeten daarna de rugzakken in folie gewikkeld zodat ze in de flightbags niet zo heen en weer rammelen.  Met de hoteltaxi werden we naar het vliegveld gebracht en daar verbaasden we ons hoeveel er al met rugzakken liepen.  De vlucht naar Biarittzz verliep rustig en om 14.15 zaten we alweer met 6 mede ' Pelgrims' in de taxibus op weg naar St. Pied de Port.

Om 16.00 waren we op weg naar onze voor de eerste nacht geboekte verblijf Kayola.  We wisten dat het zwaar zo zijn maar het viel wel erg tegen als we zo nog ruim 800 km moeten gaan dan gaan we dat niet redden.
Het was soms echt 20 meter lopen en 5 min stilstaan om even bij te komen. De laatste 2 km  gaven de bramenstuiken met rijpe bramen weer wat extra energie leek het wel om 19.00  kwamen we aan in het verblijf en zaten de eerste 7 km er op.

Toen we aankwamen was er een duits echtpaar van 72 en 67 die in Valencia woonden en ook eens keer deze tocht wilden doen. Later kwam er nog een jongen (Oscar 30) uit engeland en Kim en Susan uit Australië en Florida. Wat later nog twee dames waarvan ik nu ( ik schrijf dit rond 22.00) even niet meer weet.
Iedereen ligt al in bed met muziek,een boek of oogkleppen voor.

Al met al een vermoeiende maar ook leerzame 1e Camino dag, morgen is er veel regen voorspeld en zelfs onweer en dan te bedenken dat het ook nog eens de zwaartse dag is (we gaan dan naar de 1400 m) .
 We hebben al brood voor morgen klaargemaakt en willen om 6.00 opstaan en zeker voor 19.00 weg zijn.
Wordt vervolgd

1. Michiel plugge:
    3 september 2015
    Valt niet mee he, maar het gaat wel lukken toch.

lees dat je vermoeid bent want je wil neem ik aan dat je voor 07:00 uur weg wil zijn.
  2. Mary:
    3 september 2015
    Hoi Ingrid alles ok daar .dank voor je kaartje onze kleinzoon is 1sept geboren .lief van je .Succes samen leuk om jullie te volgen XX