Dag 31 - 1 OKT 2015

1 oktober 2015 - Boente, Spanje

Dag 31 - 1 oktober van Airexe naar Boente 25 km 7 uur ( nog 51,5 te gaan)

Gisterenavond wat gegeten in het cafe tov de Albergue geen pelgimsmenu dit keer maar gewoon wat van de kaart. We zaten net toen Tony uit Rotterdam even aanschoof die sliep naast ons en hadden we al even gesproken. Hij had een moeilijke periode achter de rug en wilde altijd de Camino al lopen en had daar nu de tijd voor (vrijgemaakt) de details van zijn verhaal zal ik hie niet neer zetten maar wat ik wel heel wat vond is dat hij een stoma had en zich hier niet door liet weer houden om het toch te lopen. Hij had zeker 4-5 kg extra bagage nodig in de vorm van medische spullen en extra kleding. Even in het Nederlands kletsen is ook wel weer eens leuk en voor we het wisten was het al weer tijd om onder de dekens te gaan.

De nacht was minder, veel te veel personen in een ruimte, dacht ik gisteren nog dat het om 5.00 al tijd was nu had ik het om 3.00 al gelukkig was ik nu zo wijs om eerst aan Ingrid de tijd te vragen.
Om 5.00 gingen sommigen er al uit en slapen is dan nog moeilijker dus wij er ook maar om 5.30 we hadden het helemaal gehad met deze slaapplek. Wij beneden alles snel inpakken en Ingrid dacht ik poets men tanden nog even in de keuken, komt er ineens een dame (ook Pelgrim) naar haar toe dat ze dat maar even boven moest gaan doen. Dat zei ze in het Spaans dus we verstonden het niet echt maar de bedoeling was duidelijk, nu wilde we zeker weg en om 6.00 liepen we de deur uit.

Het was wat minder mistig dan gisteren en ook wat minder koud dus het liep best prettig, het was wel weer even een zoekplaatje en het had wel wat om ook zo door het bos te lopen. Sneller dan verwacht waren al in Palas de Rei en daar werden we langs een kerk gestuurd en dus maar weer even binnen geweest voor een stempel in ons Pelgrimspaspoort. Na de ontbijtbreak van 9.00 tot 9.30 gingen we vol goede moed ( de eerste 8 waren nl snel gegaan) op weg naar Boente zo`n 16,5 km verder. Dat viel in verhouding wel erg tegen, er zaten wel leuke weggetjes bij maar ook best saaie stukken, het aantal Spanjaarden gaat steeds meer op vallen, die lopen vaak met zulke kleine rugzakjes dat ik denk die had je ook wel thuis kunnen laten. De overige spullen laten ze dan van slaapplek naar slaapplek vervoeren en zo lopen ze vrolijk pratend alsof ze een stukje om gaan. Wel is dan weer mooi hoe wij ze dan nog vaak voorbij gaan. De ouderen zeggen we dan nog wel gedag en uiteraard ook de ` echte Pelgrims` maar de meeste nu niet meer en daarmee zie je ook dat er heel andere mensen nu op weg zijn dan in de eerste weken, toen groeten we echt bijna iedereen die ons passeerde of welke wij passeerden met de bekende Camino groet ` Buen Camino` (een goede tocht gewenst).

Rond 14.00 kwamen we aan in Boente waar ik gisteren per telefoon een plek had gereserveerd.
Dat bleek dus gelukt en we kwamen in een Albergue- Cafe terecht gerund door iemand (een man) die er zo uit dat ie in een programma als Showroom zeker niet zou misstaan. De ontvangst is hartelijk en we krijgen twee bedden op een kamer van 4. Omdat er een wasmachine en droger staat besluiten we daar een keer gebruik van te maken dus na het douchen alles verzameld wat gewassen kon worden en de eigenaar pakte het aan en ging het regelen dus daar zijn we mooi vanaf.

Nadat we iets verder een broodje zijn gaan eten zagen we dat er bij terug komst nog iemand op de kamer bij is gekomen. Een jonge Amerikaan die flink last heeft van zijn been en noodgedwongen hier is beland en hoopt morgen verder te kunnen want zondag gaat zijn vlucht terug en wil uiteraard graag halen.
Hij heeft voor zijn werk 6 maanden in Amersfoort gewerkt dus hij vindt het wel leuk hier Nederlanders te ontmoeten.

Omdat we morgen toch weer een eind willen komen en we dan dus zeker van een plek willen zijn heb ik vanmiddag via mail een 2 persoonskamer gereserveerd ( http://www.pousadadesalceda.com) en een bevestingsmail gekregen dus dat moet gelukt zijn en hebben we morgen sinds lange tijd weer eens een
2 persoonskamer en kunnen we uitgerust aan de laatste kilometers beginnen.

1. Mary:
    1 oktober 2015
    Hoi Ingrid en Hans jeetje wat gaan jullie snel en we genieten van de verhalen .Die ga ik zeker missen .Toppers zijn jullie Gr Mary
  2. Caroline:
    1 oktober 2015
    Mooie foto's weer bij het verhaal van jullie belevenissen.
    Nog even en jullie arriveren bij Santiago de Compastella, dat wordt nog afkicken van het vele wandelen deze reis.
    De Santiago de Compastella halen is een leuk doel maar de reis zelf, daar gaat het uiteindelijk om. Wat een doorzetters zijn jullie.
    Geniet extra van de laatste kilometers van het avontuur en lekker relaxen morgen bij pousadadesalceda.
  3. Rob:
    2 oktober 2015
    Zo dat ziet er mooi uit dat hotel. Ik hoop voor jullie dat jullie heerlijk geslapen hebben. Dat hebben jullie zeker verdiend.Nog een paar km dat zit het er op voor jullie. Echt petje af hoor. Rob
  4. Leo emmy:
    3 oktober 2015
    goed zeg de laatste loodjes, hans en ingrid, hou vol, en succes