Dag 0 - 31 aug 2015

1 september 2015 - Charleroi, België

31 augustus van  Leiden naar Charleroi

11.20 relax de trein instappen dat was de bedoeling, niet dus...
Nadat de laatste zaken in de rugzak waren verdwenen dacht ik dat het wel handig was om wat reis en inlog gegevens even op papier uit te printen. Op dat moment kwam ik er achter dat de printer het niet meer deed en dat ook tv kijken niet meer mogelijk was, het komt wel eens vaker voor maar dit keer lukt het me niet om 'm weer aan de praat te krijgen.

Ik zal niet zeggen al snel, maar uiteindelijk bleek het glasvezelmodem defect. Dus moest ik noodgedwongen naar KPN bellen  en dat wilde ik nu net even loslaten.
Ik bel en na 15 min wacht krijg ik te horen dat ik het verkeerde nummer gebeld heb en dat ze me niet kunnen helpen maar ook niet doorverbinden. Ik krijg het nummer door en bel opnieuw weer 10 in de wacht om te horen te krijgen dat het het juiste nummer niet is. Toen maar weer het eerste nummer gebeld en tot mijn geluk en verbazing kreeg ik een andere dame die aangaf dat het nummer verkeerd was maar dat ze me ook wel kon helpen, toen heb ik toch echt wel even gedacht wat doet die 1e collega eigelijk bij KPN.  Maar goed deze dame constateerde dat het modem defect was en rade me aan om het bij een winkel direct te gaan omwisselen dat was het snelste. Dus op naar Zoetermeer en daar was het druk met omwisselingen en het kwam door het onweer van vannacht. Thuisgekomen was het binnen een half uur geinstalleerd en werkte alles weer.

Maar onderhand was het dus wel half 2 geweest voordat we op weg gingen, Eva bracht ons weg en om 2 uur zaten we in de trein , het loslaten was begonnen,  via Roosendaal en Brussel-Midi waren we rond 19.00 in Charleroi sud.  Daar was het even uitzoeken en vragen hoe we bij het hotel konden komen, een behulpzame buschauffeur gaf tekst en uitleg op papier en even later zaten we in de metro gevolgd door een flink rammelende rit naar een straat dicht bij het hotel , een taxi had makkelijker geweest maar dit had toch wel wat. We hadden natuurlijk ook de 10 km kunnen gaan lopen maar dat kunnen we de komende dagen nog genoeg

Het is een net Hotel ( Hotel South) we gooien de rugzakken af en gaan ergens wat eten, veel is er niet in de buurt dat het wordt iets typisch Belgisch : Patat :

Daarna lekker douchen , dit blog bij werken en dan op naar een nieuwe dag , ik ben heel benieuwd hoe de eerste km ons zullen bevallen.

Hans

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Hilde:
    1 september 2015
    Een goed begin is het halve werk ging nu dus even niet op , maar even "herpakken" en verder gaan ... Heel veel plezier en mooie momenten toegewenst ! Groetjes Hilde