DAG 30 - 30 SEPT 2015

30 september 2015 - Airexe, Spanje

Dag 30 september van Ferreiros naar Airexe 25,5 km ( nog 76,5 te gaan)

Veel (nieuwe dingen) valt er niet te vertellenover vandaag, we waren extra vroeg op pad (6.30) zodat we toch aan het aantal km komen omdat Ingrid toch wat minder snel loopt hoewel daar in de praktijk niet veel van te merken was. Het was net als gisteren erg mistig maar dit keer liepen we in het bos en door weilanden dus geen langs razende wagens maar wel goed uitkijken op de rotsblokachtige paden.

Om 9.00 kwamen we in Portomarin waar we hebben ontbeten en we weer wat op adem konden komen voor de volgende etappe richting Palas de Rei. Daar naar toe lopen zou wat te veel zijn maar we zouden kijken tot waar we konden komen. Onderweg kwamen we nog een aantal Spaanse geestelijk gehandicapten tegen die onder begeleiding van een aantal begeleiders ook (waarschijnlijk) een stuk van de Camino aan het lopen waren. Dat geeft weer eens aan dat de Camino echt leeft onder de Spanjaarden. Het wordt nu ook echt druk langs de route en hebben ook al bussen gezien met mensen die waarschijnlijk een stuk er van lopen in de vorm van deelname aan een dagtocht.

Uiteindelijk komen we om 2 uur aan in Airexe waar gelukkig in een Albergeu van de gemeente nog plek.
We slapen daar op een vrij kleine zaal van 8x 6 meter met daarin 9 stapelbedden dus wel heel erg weinig ruimte om langs de bedden te gaan en je spullen kwijt te kunnen maar we zijn blij dat we een plek hebben.
Het douchen was ook wel weer apart, bij de heren 2 douches naast elkaar zonder scheiding maar ook geen ruimte om even je handoek op te hangen dus dat moest naast het douche gedeelte en dat was weer pal voor de ramen die op straat uit keken ( nu moet je je bij deze straat niet iets voor stellen als in Nederland maar er lopen toch volop Pelgrims langs).

Er staan hier 10 huizen waarvan 1 Alberge, 1 Pension en 1 Cafe-Restaurant de rest denk boerderij achtige huizen. Kortom een gehucht waar weinig te beleven is dus vanavond wat eten in het Cafe en dan er maar weer vroeg in zodat we morgen weer lekker vroeg op weg kunnen.

Met Ingrid haar knie leek het iets beter te gaan doordat ze een andere knieband omheeft gedaan. Beter iets dan niets maar ze klaagt niet en is gewoon vast besloten ook deze laatste km te halen en Ingrid kennende gaat dat ook goed komen.

Omdat vandaag niet zo interessant is om over te schrijven heb ik nog even een apart blog gemaakt over het vinden van de juiste wegen tijdens de Camino.

Tot morgen maar weer.

1. Annet:
    30 september 2015
    Hans en Ingrid
    Probeer voor 12 uur zondag aantekomen in Compastella
    Dan is de pelgrims mis, je mag de rugzakken niet mee de kerk in nemen daar is onder de kerk een speciale ruimte
    Nog een klein stukje als je het vlug zegt, maar met pijn in de knieën en alles wat jullie al achter de rug hebben nog een heel eind
    Wij gaan het morgen weer proberen met de luchtballonnen
    Groetjes en sterkte Annet en Jan
  2. Sheila:
    30 september 2015
    Hoi kanjers,
    Tjonge, de laatste loodjes! Spannend, jullie ruiken de stal al....oh, nee...die staat ergens anders...;-)
    Ik hoop, dat het met Ingrid weer wat beter gaat, wat een doorzetster en wat passen jullie mooi bij elkaar. Je leert dat, denk ik, zeker nog eens extra te waarderen op zo'n enorme tocht! Heel veel sterkte nog! Liefs Sheila