Dag 29 - 29 SEPT 2015

29 september 2015 - Ferreiros, Portugal

Dag 29 - 29 september van Samos naar Ferreiros 24,5 km 7 uur ( nog 101,5 te gaan *)

Het slapen gaat me steeds minder af lijkt wel, nadat ik vannacht voor de 4e maal een afvalwaterlozing had dacht ik dat het bijna wel 6 uur zou zijn dus ik kijk even bij Ingrid op haar horloge en zie dat het kwart voor 6 is dus nog even naar boven staren en dan pas ik de strategie toe die we al eerder hadden toegepast als we op een slaapzaal slapen waardoor we zo min mogelijk de slapenden storen nl dat we alles voor het slapen al klaar zetten en dan bij het wakker worden direct de kleren al op bed aan kunnen doen, de slaapzak en wat losse spullen direct oppakken en mee nemen buiten de slaapzaal ( in dit geval naar de eetzaal beneden) zodat we daar met wat meer geluid de spullen in kunnen pakken. Ik dus de slaapzak mee en daarna weer terug voor de rugzak en toen vroeg Ingrid wat ik allemaal aan het doen was, wat bleek het was pas 5 uur. Dus ik weer terug voor mijn tablet en telefoon en maar weer even met mijn kleren onder een daar aanwezige deken voor een uurtje.

Zoals gisteren al aangegeven hadden we besloten om het eerste gedeelte (12,5 km) van Samon naar Sarria langs de weg te gaan ( is de Camino fietsroute) om Ingrid wat te ontlasten. Wat het wegdek betreft was dat een juiste beslissing maar het is ook het gevaarlijkste stuk tot nu toe ook geweest. Het was erg mistig en het eerste uur gelukkig weinig verkeer maar daarna was het best wel link soms met de (vracht) auto`s zo dichtbij
Maar alles is goed gegaan hoewel Ingrid tijdens het lopen op het asfalt nog wel steeds last had.

Aangekomen in Sarria werd onze inspanning beloond door een ontbijt wat we nog niet eerder gehad hadden.
We liepen langs een modern cafetaria wat deel uitmaakte van een Hotel en die boden een ontbijtbuffet aan voor 5,50 Euro dus wij naar binnen en hebben daar toch lekker gegeten, er was van alles, brood, cake, zoet en hartig broodbeleg, gebakken eieren, sinasappelsap, donut, crosaint en fruit, je leest het al te veel om op te noemen en op te eten. We hebben daar zeker een halfuur gezeten.

Het volgende gedeelte zou vlak zijn volgens het boekje maar ook dit keer viel het weer tegen maar dat komt o het ook om dat het voor Ingrid nu snel even te veel wordt en die baalt daar flink van want die wil deze laatste week ook graag normaal lopend afmaken. Ondanks dat ze problemen heeft bij het dalen en stijgen (en dat doen we nu bijna alleen maar) heeft ze toch weer 25 km gelopen vandaag en dat is toch wel weer een hele prestatie. We kunnen een rustdag overwegen maar over is het dan toch nog niet en de komende dagen worden volgens het route boekje erg zwaar dus willen we deze verdelen over 3 dagen zodat we die wat makkelijker doorkomen. Van Annet en Jan kregen we de aanbieding om op hun kosten naar een masseur te gaan maar dat had ik ook al aangegeven want in sommige verblijven is er zelfs al een aanwezig maar dat is toch niet wat Ingrid graag heeft (vreemde handen aan haar lijf) dus blijf ik haar masseren maar ik kan er natuurlijk wel een rekening voor maken :)

De omgeving was wel weer prachtig om doorheen te lopen maar soms denk je wat doe ik hier en dan merk je ook wel dat je het soms wel wat te veel wordt, volgens de markeringen langs de weg is de `Camino km index` gedaald tot onder de 100 km (*) maar volgens ons boekje zitten we er net boven maar een ding is zeker we naderen Santiago en dat geeft een goed gevoel we hebben er toch zo samen al heel wat km op zitten.

Uiteindelijk zijn we om 14.30 gestopt in Ferreiros en slapen daar in een vrij nieuwe Albergue op een zaal van 16 personen, Ingrid gaf daar de voorkeur aan boven een 2 persoonskamer dus ga ik straks thuis ook maar stapelbedden neerzetten, we hebben weer de onderste gedeeltes van 2 stapelbedden, de douche gelegenheid is prima en een restaurant aan de overkant dus het is weer een prima stekkie, we zien later in de middag wat ` bekenden` van ons arriveren die hier ook overnachten.

Nu bekijken we de route / mogelijkheden voor morgen en dan hopen we er voor 21.30 in te liggen zodat we
we fris en fruitig aan dag 30 kunnen beginnen.