Dag 7 - 7 sept 2015

7 september 2015 - Viana, Spanje

7 september van Villamor de Monjardin naar Viana  31 km   9 uur

Het is ons weer gelukt om om 7.00 te vertrekken, zoals elke ochtend zijn er meer die vroeg willen vertrekken en het dorp verlatend loopt er ongeveer  7 Pelgrims voor ons, druk pratend met elkaar missen ze de Camino richting aanwijzer en attenderen we ze er maar op  dat ze totaal verkeerd lopen.

Het is niet zo koud als gisteren en de eerste 12 km naar Los Arcos gaan als een speer, we lopen langs heuvels en akkerranden en  dit keer heb ik alle tijd om eens wat gedachten op een rijtje te zetten (met klimmen en dalen heb je daar echt geen tijd voor) daar schijnt de Camino echt geschikt voor te zijn.
Voor echtparen is het de gelegenheid om eens alles op de weg te gooien wat je altijd al dwars zit of elkaar wilt vertellen alleen ben ik zo saai dat ook dat het niet gaat worden dus hou ik het maar bij mijn eigen gedachten.
Door zo lekker met je gedachten af te dwalen gaat het wel erg snel en om ongeveer 10.00 in Los Arcos en daar liepen we onze Duitser tegen het lijf en vroegen hoe hij heette (we noemden `m de Medicinman omdat hij ons de naam van het botten medicijn had gegeven) zijn naam was Robbert en kon wel lachen om de Medicinman.  Vanuit Los Acros besluiten we door te lopen naar Sansol ongeveer 8 km verder. Daar komen we om 13.00  en dan zitten we met een dillema verdergaan of hier blijven we hebben er al 20 opzitten en  we weten dat er een zwaar stuk aan komt van nog eens 11km, Ingrid wil wel maar dan wel met de zekerheid van een slaapplaats anders moeten we nog eens 10 km en dat is echt teveel. We bellen dus maar krijgen geen gehoor maar besluiten we te gaan lopen. Deze 11 km vielen echt heel erg tegen, berg op berg af , het was ook nog eens warm wat het er zeker niet makkelijker op maakte. Onderweg zagen we een poster van een verblijf in Viana en dus maar eens even bellen, daar werd ik te woord gestaan door een Spaans sprekende dame waar ik niet veel wijzer van werd maar uiteindelijk dacht ik wel dat het me gelukt was te zeggen dat we er om 17.00 zouden zijn. Ingrid liep gelijk een stuk prettiger en uiteindelijk kwamen we rond 16.00 aan in Viana.

Daar zagen we volop posters van diverse verblijven dus waarschijnlijk was reserveren niet nodig geweest.
Ook kwam er een oud Spaans mannetje naar ons toe die wel een adresje wist..... dat hoefde niet van ons en we wimpelden hem netjes af. En toen maar eens op zoek naar onze reservering dat viel niet mee en nadat een behulpzame Spanjaard ons eerst de verkeerde richting op had gestuurd kwamen we er uiteindelijk aan.
Het bleek een flatgebouw te zijn met een appartement op de 3e verdieping dat kon er ook nog wel bij dus wi voor de zoveelste maal omhoog, bij het aanbellen deed er niemand open dus het telefoonnummer maar weer eens bellen daar kreeg ik weer de Spaanse dame aan de lijn en ik kwam er niet uit (en zij ook niet denk) dus ik bellen op de deurbel en hopen dat ze die door de telefoon herkende. Uiteindelijk werd de verbinding verbroken en besloten we maar naar de stad terug te gaan en daar iets te zoeken.  Terwijl we langs de flat liepen kwam er een auto aan en wie zat er achter het stuur.....  het oude mannetje dat ons eerder een verblijf aanbood, laat het dus om het zelfde te zijn gegaan  ☺ zijn vrouw was er ook bij en wij dus weer mee 3 hoog. Daar aangekomen was het een flat met 3 2 persoons slaapkamers, 2 badkamers, een huiskamer en keuken.  We zijn de enigste vandaag dus we hebben een hele flat voor ons alleen (en dat voor € 26,00)

In de avond wat gegeten in de stad ( een zg Pelgrims menu voor €11,00) en daarna weer naar onze flat.

Doordat we met alles wat later zijn en ik ook nog eens een blog wil maken en ook die van gisteren online wil zetten is het dit keer na 23.00 dat we gaan slapen (meest liggen we er voor 22.00 al in)

Voor morgen liggen er 23 km op ons te wachten

1. Mary:
    8 september 2015
    Hoi lieve luitjes wij van fokus volgen jullie best intensief wat jullie doen petje af .gr Diana Mary.
  2. Chris en Mary:
    he Hans en Ingrid.
    De eerste week zit er voor jullie al weer op.
    Hans, wat schrijf je leuk. Wij volgen jullie elke dag en wensen jullie heel veel plezier
    Groetjes Chris en Mary
  3. Eva:
    8 september 2015
    Hoi lieve papa en mama goed bezig hoor!! De eerste week alweer voorbij! Dikke kus en knuffel, we missen jullie! X